Kur link juda One.lt žvaigždė
2009-12-31
Stebėdama sparčiai augantį Facebook vis galvodavau, kada One.lt ištrauks kokį kardinalų pakeitimą iš savo garažo. Tačiau didesnių pokyčių nenutiko ir, panašu, kad užsienio giganto konkurencija jau leidžia iki tol aprodžiusio nepajudinamo One.lt saulę žemyn. Palyginus praėjusių metų lapkričio statistikas su šių metų lapkričio, portalo lankomumas nukritęs 13%.
Gemius Audience tyrimo duomenys
Įdomu, kad Lietuvoje Facebook’e užsiregistravę apie 300 tūkst. vartotojų, tuo tarpu kaimyninėje Latvijoje tik ~55 tūkst.Vadinasi Latvijoje įsitvirtinusio vietinio socialinio tinklo draugiem.lv (mūsiškio frype.lt pirmtakas) verslo modelis konkurencijai atsparesnis negu mūsiškio One.lt, taipogi turinčio savo vietininką ir Latvijoje (One.lv). O jei į brolių Latvių pastarųjų metų statistiką pažvelgtume dar atidžiau, matytumėm, kad kol pas mus One.lt krito (One.lv tarp kitko irgi krito), Draugiem.lv augo. Vadinasi net ir esant stipriam tarptautiniam konkurentui, vietinis žaidėjas atsilaikyti gali.
Na, žiūrėsim stebėsim, kaip viskas čia Lietuvėlėj klostysis toliau, bet kol kas panašu, kad One.lt “pinigų žąsies” verslo modelis jau pradėjęs jiems patiems kaišioti koją.
Raktažodžiai: Draugiem.lv, Frype.lt, gemius audience, ONE.lt, One.lv

Blogo prenumerata

2009-12-31 09:32
one.lt siūlo savo vartotojams išsijungti reklamą mėnesiui ar metams už tam tikrą mokestį. Tačiau žmogus, kuris išsijungia reklamą ir vietoj jos mato kažką (kryžiukus?), one.lt statistikoje vis tiek yra skaičiuojamas kaip žmogus tą reklamą pamatęs… t.y. jei klientas talpina banerius ir gauna statistiką, kad jo banerį per dieną pamatė 10K, tai klientas nežino, kiek iš tų 10K iš tikrųjų matė jo animuota reklaminį skydelį, o kiek iš jų matė “išjungtą reklamą” (kryžiukus?). Todel as kaip klientas pakeičiau banerių apmokėjimą vietoj “už parodymus” į “už paspaudimus”, nes su tokiom apgavystėm nesinori taikytis ir nesinori mokėti pinigus už vartotoją, kuris iš tiesų jokios mano reklamos nepamatė…
Taigi, visiškai sutinku su teiginiu “verslo modelis jau pradėjęs jiems patiems kaišioti koją”…
2009-12-31 09:53
ONE matyt pamiršo reklamuotis, kurti kažką naudingo… Facebook’as moka pasidaryt savireklamą reklamuotojui apie tai nesusimastant :) visi tie facebook intarpai svetainėms (kur rodomi fanai), visi tie “share” mygtukai, viskas į facebook naudą. O ONE tokių dalykų kažkodėl neturi…
2009-12-31 10:08
Kaipgalima pamatyti is naujausios statistikos, Facebbok augimas Lietuvoje jau sustojo. Manau, kad tai yra viskas, ka jie pasieke. Daugiau vartotoju jie nebepritrauks, nes jame nera ka veikti, nebent maziems vaikams patinka zaisti su quizais.
2009-12-31 10:18
One.lt užmigo ant lauru ir manau jau praradinėja pozicijas negrįžtamai. Norėjo vienu šūviu du zuikius nušauti ir už reklama pinigus gerus turėti ir papildomai viska apmokestinti, bet suklupo ties pirmu rimtu konkurentu.
2009-12-31 11:36
as tai jau seniai nesilankau one.lt nes nieko naujo nepasiulo. Matyt jei dabar uzeiciau tai viskas butu taip pat. Ir jau seniai one.lt tapo tu tariamu “forsu” ir “fyfu” buveine… Linksmu naujuju ! ; )
2009-12-31 11:41
Saule tu tikriausiai kur nors one.lt dirbi arba nesi facebooke nesi užsiregistravus :)
Mano manymu facebokas dar tik pradeda augti, nes pasiekė “kritine masę”, jei ten daug mano draugų - reikia ir man būti ten.
Dėl neturėjimo ką veikt irgi klysti, facebooko turinį kuria ne tik darbuotojai, bet ir visokių apps’ų kūrėjai, kurie irgi gali ir facebooko uždirbti ir ši galimybė facebook turinį padaro beveik neapčiuopiamai didelį, begalė žaidimų, programų ir visokių kitokių dalykų laiko užmušinėjimui.
Man labai įdomu ką apie šią konkurenciją galvoja one.lt? Ar ne laikas nuo nieko nekeičiančių akcijų (”akcija - dabar palpildomos nuotraukos atpigo nuo 5 iki 2 litų” ir pan) pereiti prie rimtesnių pokyčių? Statuso keitimas, komentarai, naujienų srautas ir pan, negi tai sunku?
2009-12-31 14:41
idomu SAULE, ka veikti one.lt, ziureti mazvaikes su ispustom lupom ir rasyti joms nesvankybes? Gal ir visai idomu nakti likus vienam 2 valanda nakties, bet feisbukas is karto yra trigube kartele aukstyn, taip ten nelabai yra ka veikti apart mafia wars, zingo poker ir quizai, bet kas liecia informacijos sklaida tarp draugu, pazystamu, kolegu, brausinima tarp eventu tai cia kol kas geriausias soc tinklas. zmogui daug nereikia, pamascius apie tai kokios technologijos buvo 2003 metais ir 2010, realiai viskas liko tas pat - idek foto, parasyk kazkoki post’a, duok linka, pasijuok su draugais chate, perziurek jo galerijas, pazaisk zaidima ar isspresk anketa, pasveikink su gimtadieniu, suorganizuok meet’a, pasidalink mokslo ar darbo informacija ir failais. Veliau visa tai uzvadino blog’ais, youtube’ais (del padidejusio interneto greicio pasaulyje, iskilo video), web 2.0 ir dar velnias zino kaip, bet realybej veikia paprasti dalykai paprastiems zmonems su paprasta vizualika.
one.lt ir toliau kris zemyn, bet tam tikru momentu sustos ir stabilizuosis, tad nereikia irgi verkti ar su pasigerejimu straipsnyje dziaugtis kazkieno sumazejusia statistika :)))
2009-12-31 14:47
Per daug vietiniu zaideju pas mus buvo.
one.lt reikejo bandyti supirkti kitus su panasia auditorija.
2009-12-31 14:53
Nenuvertinkim one. Ne kvailiai ten dirba. Kiek zinau jie supirkineja geriausius java programerius Lietuvoje o tai daug ka sako. Jei tyla, reiskia kazka ruosia…
O tiems, kurie viesai skelbia “issiregstravau is one”, nesiulyciau skubeti. Is Facebooko net ir issiregistruoti nepavyks. Ten dar toks vilkas avies kailyje.
Rodos 2010 metai daug ka parodys. Ne labai tikiu kad gacebookas perkops 400k kartele.
2009-12-31 14:58
Kazkaip labai cia viskas smerkianciai ir saliskai parasyta…
Nieko nebus su sia salim, kol uzsieniecius dievais laikysim, o savus smerksim.
2009-12-31 15:14
Na Saule kaip čia jau viskas riba su facebooku? Juk Lietuvos interneto Minedas Žydrūnas Sadauskas prognozuoja kitais metais 1000 000 Lietuvių faceboke :))) (Šiuo metu yra apie 350k). Tai kas teisus dabar? :O
2009-12-31 16:50
Aurimai ir visiem kitiems - nesinervuokite, jau 2010-ieji ant nosies, gyvename tokiame amziuje kur realiai yra keletas pagr. konglomeratu kurie viska supirkineja ir viska valdo. Kaip ir omnicom group, kuriam priklauso tbwa ddb ir bbdo (kaip cia taip gaunasi kad “konkurentai” is tiesu yra vieno ir to paties konglomerato nariai :)), taip ir internete viskas yra panasiai.
one.lt priklauso forticom kuris priklauso dst, o dst neseniai investavo i feisbuka ir sklinda gandai kad investuos dar labai labai daug greitu metu, taip kad man rodos cia labiau patiems useriams idomu sneket apie tai kaip kazkas kazkur sumazejo, o ne to portalo savininkams, nes “at the end of a day everything belongs to the same..” :)
http://dst-global.com/Portfolio
2009-12-31 20:37
Komentaras kažkam kas save vadina “aš”, Jeigu įdėmiai skaitei straipsnį dėl milijono Lietuvių Facebook’e yra Ramūno Žilionio prognozė. Bet nežiūrint į tai - visiškai sutinku su Ramūno prognoze.
Str. čia: http://www.iml.lt/437/interneto-tendencijos-2010-aisiais/
Linksmų naujų visiems!
Minedas ;)
2009-12-31 20:42
AK rase:
—-
one.lt siūlo savo vartotojams išsijungti reklamą mėnesiui ar metams už tam tikrą mokestį. Tačiau žmogus, kuris išsijungia reklamą ir vietoj jos mato kažką (kryžiukus?), one.lt statistikoje vis tiek yra skaičiuojamas kaip žmogus tą reklamą pamatęs… t.y. jei klientas talpina banerius ir gauna statistiką, kad jo banerį per dieną pamatė 10K, tai klientas nežino, kiek iš tų 10K iš tikrųjų matė jo animuota reklaminį skydelį, o kiek iš jų matė “išjungtą reklamą” (kryžiukus?).
—-
Mielas kolega, esate neteisus. Zinau si atveji. Zmones, kurie isjungia reklama oniuke, jos parodymu negeneruoja.
2010-01-2 00:54
Draugiem.lv ir one.lv Latvijoje lankomi skirtingos publikos. Draugiem- latviu, o one - rusu. Del to reiketu lyginti draugiem.lv judejimo i facebook.com ir one.lv nariu judejima link odnoklasniki ar mail.ru.
2010-01-3 20:08
Kuom remdamasis teigiate, kad “žmogus, kuris išsijungia reklamą ir vietoj jos mato kažką (kryžiukus?), one.lt statistikoje vis tiek yra skaičiuojamas kaip žmogus tą reklamą pamatęs”? Beje, abejonė “mato kažką (kryžiukus?)” tik parodo, jog net nesate bandęs pažiūrėt, kas ten per paslauga ir net neklausėte ir neprašėte one.lt darbuotojų paaiškinti apie ją (kiek supratau iš komentaro, esat one.lt klientas). Jei neklystu, yra suteikiama galimybė išbandyti paslaugą nemokamai - įsijunkite, pasinagrinėkite. Kaip ir sakė Gruodis, reklamos parodymai negeneruojami vartotojų, kurie užsisakė tokią paslaugą (jei išmanot HTML kodą - žvilgtelkit ten, arba paprasčiausiai pasiklauskit one.lt personalo)
2010-01-3 20:49
one.lt/lv - mazoji forticom kompanijos dalis, viso jie turi apie 20mln. vartotoju lenkijoje, rusijoje. Jie taip pat turi kelis procentus facebook akciju. Publika turinti facebook accounta nesilanko one.lt, ir atvirksciai. Kita vertus pagal tuos pacius gemius audience duomenis - pokyciai vyksta pastoviai. Vieni vartotojus praranda, kiti atranda. Daugeja konkurencingu projektu, todel ir vyksta pasiskirstymas.
Facebook vartotoju dar kuri laika sparciai dauges, o one.lt niekur nedings (pagal statistika ten zmones vidutiniskai praleidzia 10val. per men. - numeris vienas LT). Yra paklausa, bus ir pasiula
2010-01-3 21:13
Bet kokiu atveju One aktyvumas mazeja, kaip ir nelietuvisko traffic’o srautas i ji.
2010-01-4 21:18
Blogas.lt jau senų senovėje turi reklamų išjungimo galimybę, nieko naujo.
2010-01-5 11:20
Na, mano galva, dauguma čia painioja ir supina tai, ko suplakt nereikėtų. Pirmiausia, norėčiau atkreipti dėmesį į šių tinklų, kurie čia lyginami skirtingumą. Pirmiausia, facebook, bent jau Lietuvoje yra naudojamas visiškai kitiems dalykams nei one.lt. Todėl juos statyti į vieną vietą, nemanau, kad yra protinga.
Facebook’as Lietuvoje, mano galva, daugiau naudojamas kaip kažkokia anketa, tam tikro gyvo žmogaus veidrodis internete, kuris yra daugiau skirtas tam, kad dalis žmonių galėtų pasikurti internetinį įvaizdį arba nežinantiems sukurtu šiokia tokia internetinę regimybę apie asmenį. Tuo tarpu one.lt pagrindinė užduotis ir funkcijos yra pažintys, kurios papildomos tam tikrais įrankiais, kurie prailgina vartotojų buvimą “on line”. Taigi savo esme ir prasme tai labai skirtingi dalykai.
Aš pvz. Dovile nemanau, kad one kritimas yra sąlygotas facebook ar dar kokio nors atsiradimo ir/ar augimo. Manau, kad tai daugiau trendo sustojimas ir dėl to gaunamos finansinės naudos iš projekto kritimas. Ir ši tendencija nėra būdinga tik internetui, tai ypač akivaizdu klubų (realių, pvz. Patcha) rinkoje - atsirandantis klubas staigiai sužiba, tampa miesto žvaigžde, pasiekia zenitą ir pradeda leistis - karolina, gravity, helios ir t.t. puikiai iliustruoja tai ką noriu pasakyti.
Paprasčiausiai ateina paslaugos/prekės saulėlydis į kurį kiekvienas verslas turi sureaguoti. Kad Forticom sureaguos (arba jau reaguoja) - aš net neabejoju, nes jie turi ir finansinių ir žmogiškų išteklių. Tačiau, kalbant apie Facebook - čia perspektyva yra kur kas niuresnė, mat kai lietuviai pavargs nuo jo (jis nusibos), abejoju ar toks tinklas reaguos ir kažką siūlys išskirtinio būtent Lietuvai. Todėl, esu įsitikinęs, kad dėl vietinių tendencijų supratimo, tokio tipo paslaugas teikiantys objektai vietinėje rinkoje turi kur kas didesnius šansus reaguoti į tam tikrus faktorius.
Beje, be trendo gęsimo, nepamirškime ir kitų faktorių - didelės ir vis didėjančios emigracijos (one, skinant braškes nebe toks aktualus), o gal ir interneto naudojimo sumažėjimo.
P.S. Specialiai Linai - jei nėra ką rašyt, geriau nerašyt, kaip manai?
2010-01-6 11:13
Specialiai Povilui - ar žinai, kad pasirinkus mokamas blogas.lt paslaugas, reklama tokiems nariams nematoma ir jų bloguose nerodoma? Bijau sumeluoti, tad nerašysiu, kiek metų veikia ši paslauga. Gal vertėtų tamstai akyliau pasidomėti kolegų teikiamomis paslaugomis ir galimybių spektru, prieš rodant pirštais.
2010-01-6 12:13
Specialiai Linai: aš ne apie blogas.lt, o apie tavo visiškai ne į temą parašytą komentarą, kuris, kaip sako rusai “ni v piz** ni v krasnuju armiju” prie straipsnio ir diskusijos komentaruose.
O aš tau pasakysiu kiek veikia ši paslauga - praktiškai nuo pat blogas.lt susikrimo (jei ne nuo susikūrimo), bet ką tu tuo nori pasakyti, aš neįsivaizduoju…
2010-01-6 16:40
Ko čia nesuprasti? :)) Konkrečiai ir aiškiai - vartotojas nemato reklamos, pasirinkdamas laikotarpį, kaip ir one.lt variante. Kas čia neaiškaus? Pakomentavau aukščiau išsakytą nuomonę.
P.S. keiktis ir aš moku, neperspjausi :P
2010-01-6 16:58
Povilai, dėl Facebook/One klysti LABAI stipriai. Ir klubinės sferos pritaikymas šioje vietoje netinka absoliučiai. Iš dalies net susidaro toks įspūdis, jog ne tai, kad nesi buvęs feisbuko nariu, bet net ir nesi jo apžiūrėjęs, o rašai tokias įžvalgas :)
Ta dalis, kuri uone sedėjo dėl draugų rato, bendravimo po truputį pereina į feisbuką, o tie, kurie sėdėjo dėl 30y30 ir ten dar kažkokių panašių funkcijų, lieka - tuom tie du portalai ir skiriasi. Feisbukinė anketa skirta bendrauti su draugais, o ne šiaip turėti, kaip minėjai, “veidrodį internete”, nes tas akauntas yra uždaras draugų ratui.
Taip, uonas prailgina lankytojų buvimą online, bet gal tu nesi matęs, kokie dalykai dedasi feisbuke? :) Feisbukui net nereikia reklamuotis ar laikyti lankytoją, nes tą, feisbuko pagalba, daro suinteresuoti subjektai - reklamuodami savo feisbuko profilius, savo feisbukinius žaidimus ir tttttt.
Gal laikas užsivesti akauntą ir panagrinėti iš arčiau? :)
2010-01-11 09:45
Lina - gali būt, kas gi šiandien keiktis nemoka, bet sovietinė klasika - jau kas kito ;)
Tomaitaspats: arba tu skaityt nemoki, arba esi iš principo primatas. Tavo supratimas - vartotojiškas, todėl net stebiuos, kaip atsiranda toks žodelis kaip “įžvalga”.
Pradėsiu nuo to, kad tamsta akivaizdžiai esi FB entuziastas, “brandus” one kritikas. Žinok nieko naujo - tokia pozicija labai “trendy”. Tavo “uone”, 30y30 ir pan įrodo, kad kritikuoji ne argumentais, o ore sklaidančia kritika, kuri, žinai - nieko naujo ir nieko nesako.
Tu šneki ir pats nežinai ką. “Bendraut su draugais” nueik į bet kokio žymesnio žmogaus profili - pamatysi kiek jie turi “draugų”, ir kiek tie jaunieji “draugai” turi panašių draugų. Matau tamstele esi kiek pasiklydęs informacijoj ir esi naivus, kaip tas vaikas 30y30, nežinodamas, kad “bendravimui su draugais” reklamos agentūros net turi žmonės, kurie yra visų draugai… Galbūt tu ten ir bendrauji, bet tai tavo rato ir tavo problema. Bet žinai, kiek pats naudojuos ir kiek šneku su žmonėm, maksimum tas facebook yra papostinimui savo nuotraukų ir kokių “prikolnių/įdomių” vaizdelių ar citatų. Todėl arba tu ateivis arba pas tave “ratas” labai jau savotiškas.
Kokie gi “dalykai” dedasi facebooke, entuziaste tu mano mielas? Tai, kad dabar ten kartais būna daug on line? So what? One anksčiau “online” į 3 puslapius jei ne 4 rašydavo.. Be to, noriu pastebėt, kad daugliui, kurie pradžioi facebooką darė vos ne savo gyvenimo dalimi, dabar vis rečiau ten pasirodo. Paklausus: ko retai be pasirodai - anksčiau ar vėliau išgirsti atsakymą - pasirodau, kad patvirtint/atsakyt, bet jis jau užkniso. Taigi, net neabejoju, kad facebook’o anksčiau ar vėliau laukia tokia pati lemtis kaip ir one.
Dabar dėl pavizdžio su klubine kultūra - manau, kad pavizdys geras, mat “netčikai”, kaip ir “klubčikai” yra mados sekėjai. Tu tamsta savo entuziazmu ta, beje, taip pat įrodai. O pavizdys toks pasirinktas todėl, kad juose tiesiog paprasčiau galima suprast, ypač kiek vyresniems nei 19 m žmonėms. Viskas yra laikina - ir ypač tokiuose dalykuose kaip socializinimosi projektuose. Naujienų grupės, pažinčių puslapiai / mirc / netiniai chatai / socialiniai tinklai.. ONE/FB praeis, klausimas - kada. Aš manau, kad laukti labai ilgai neteks (nors gi žinia, kad neto tarnybos, nors ir nefunkcionalios ir jau nebenaudojamos lb ilgai uždarinėjamos (geocites kiek gyvavo..?)
NB (PS). Man tavo entuziazmas labai patinka. Man patinka, kad tu kritikuoji “vaikus” “uone” ir “30y30″, taip paryškindamas, kad esi rimtas bahuras būdamas facebook. Spaudžiu dešine. Tik va, gal gali man pasakyt, kuo 30y30 skiriasi nuo idiotiškų “quizų” like “ką šiandien susapnuosi?, “kas tavęs laukia” arba jungimosi prie grupės “dislike button is finaly here” ar “who looks at my facebook profile” ? Man niekuo. Bet jei tavo nuomone tai “solidu” ir pritinka “rimtam” žmogui, kuriam drebulį kelia 30y30 -sveikinu tave.
2010-01-12 08:51
“Publika turinti facebook accounta nesilanko one.lt, ir atvirksciai.”
Made my day :D iš kur tokie teiginiai? :D :D siūlau atlikt paprastą eksperimentą - nueini į paiešką, susirandi vartotojus, kurie varde įsirašę “gone to facebook”, “išėjau į FB ir negrįšiu” ir t.t. ir pabandyk suskaičiuot, kiek jų sėdi on-line, o kurie off-line, pasižiūrėk paskutinį prisijungimo laiką.
2010-01-14 10:31
Gal ne i tema biski, bet komentaruose prognozuojama kad facebook augimas taip pat sustos. Mano nuomone tai gal aktyvumas ir sumazes, bet facebook vis labiau tampa kaip asmens tapatybes kortele (jei taip galima sakyti), jau dabar kaip grybai dygsta puslapiai kurie naudoja facebook connect ir tai yra labai sauni paslauga facebook, man pvz atsibodo registruotis saituose, jei nera “Facebook connect” mygtuko tai daznai mano registracija naujame saite tuo ir baigiasi. Taigi gal ir drasiai pasakysiu, bet manau, kad ateityje posakis “jei taves nera facebooke, taves nera internete” bus gan teisingas :>