Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/marius/domains/marketer.lt/public_html/wp-settings.php on line 520 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/marius/domains/marketer.lt/public_html/wp-settings.php on line 535 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/marius/domains/marketer.lt/public_html/wp-settings.php on line 542 Deprecated: Assigning the return value of new by reference is deprecated in /home/marius/domains/marketer.lt/public_html/wp-settings.php on line 578 Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/marius/domains/marketer.lt/public_html/wp-settings.php on line 18 Interviu su e-rinka.lt kūrėju internetinis marketingas, internetinė rinkodara
nternetinės rinkodaros diskusijos

2010 m. birželio 3 d. Lietuvos interneto projektų padangėje oficialiai startavo „pirmasis interneto rinkos tyrimas Lietuvai, pagrįstas Google kompanijos pateiktais duomenimis“ - „E-rinka“. Praėjus mėnesiui po projekto starto kalbiname projekto kūrėją Martyną Jokubauską. Pašnekovo atsakymų tekstas redaguotas nebuvo.

1. Prašau trumpai apibūdinti projektą e-rinka.lt?

„E-rinka“ tai interneto rinkų tyrimo duomenų atvaizdavimo sistema, kurioje surinkti ir surūšiuoti penkių Google sistemų pateikiami duomenys. Šiuo metu atlikti 67-ių interneto rinkų tyrimai. „E-rinka“ suteikia galimybę geriau suprasti jau esamus vartotojų poreikius internete konkrečiam produktui ar paslaugai.

2. Kaip kilo idėja sukurti e-rinka.lt? Kodėl? Kas paskatino?

Interneto rinkos tyrimus atliekame nuo 2008 m. rudens. Atlikus virš 30-ies skirtingų interneto rinkų tyrimus pastebėjome tendencijas, kurių neįmanoma buvo pamatyti žvelgiant tik į vieną rinką. Daugeliu atveju Užsakovų įsivaizduojamas rinkos vaizdas internete visiškai skirdavosi nuo realaus, taip pat buvo atrandama šokiruojančių rinkos nišų, kur paklausa buvo milžiniška, o pasiūla visiškai skurdi. Pavyzdžiui online filmų ieško daugybę žmonių, tačiau nei vieno legalaus portalo Lietuvoje kolkas nėra. 2009 m. gruodį, kilo mintis pasidaryti 50 didžiausių interneto rinkų tyrimą ir sužinoti, kuriose rinkose jau yra susiformavę didelį vartotojų srautai, kokie šių vartotojų poreikiai, koks sprendimų pasiūlos kiekis ir pan. Iš pradžių tai darėm savo reikmėm, tačiau pamatę darbo apimtis, pradėjome ieškoti panašių sprendimų, kurie galėjo sutaupyti mūsų laiką ir pinigus. Yra daug programų padedančių susirinkti ir susirūšiuoti Google duomenis, tačiau jau surinktų duomenų paketų, su kuriais galima būtų dirbti, deja nebuvo. Tyrimo – sistemos „E-rinka“ idėja gimė 2010 m. vasarį. Peržvelgiau rinktų tyrimų ataskaitas ir pamačiau, kad šiuos duomenis galima sistemizuoti ir pateikti, patogiame formate. Didžiausia paskata ir tiklas buvo – kaip per 5 minutes sužinoti apie ištirtos interneto rinkos potencialą naujam ar jau egzistuojančiam verslui internete. Anksčiau tai pavykdavo padaryti maždaug per 1-2 val. turint tyrimo duomenis, o vienos rinkos tyrimui paruošti prireikdavo net kelių dienų, tačiau dabar tai galima padaryti per porą minučių.

3. Ar buvo kuriamas unikalus produktas? Ar yra analogų užsienyje?

Taip, tai unikalus produktas. Nieko panašaus nepavyko rasti nei Lietuvoje, nei užsienyje. Kaip minėjau anksčiau – yra daug programų padedančių atlikti raktažodžių analizę, tačiau nebuvo sprendimo, kurio pagalba galima būtų gauti jau „sukramtytą“ informaciją ir ją tiesiog pritaikyti versle. Be to renkant pačiam informaciją ir neturint patirties – dažniausiai surinkta informacija būna bevertė, nes interpretuojama pagal informcijos rinkėjo sukauptas žinias. Dažniausiai daug laiko ir energijos yra išvaistoma rinkos poreikių vaizdui susidaryti ir visiškai neskiriama laiko šių duomenų pritaikymui savo versle.

4. Kiek žmonių dirba prie projekto? Kokių įgūdžių reikėjo projektui sukurti ir paleisti?

Prie projekto nuo jo idėjos iki dabartinio įgyvendinimo dirbo 23 žmonės. Prireikė 6 mėn., kad sugalvota idėja taptų realybe. Įgūdžių reikėjo įvairų: inžinerinių, marketingo, Google sistemų išmanymo, SEO ir PPC patirties, bankinių atsiskaitymų, programavimo, sistemų projektavimo ir dokumentavimo, dizaino ir maketavimo, video gamybos, meninio piešimo, social media, turinio kūrimo, viešųjų ryšių, projekto valdymo ir kt.

5. Ar tai yra Jūsų pagrindinė veikla? Kuo užsiimate be šio projekto? Kokios srities specialistai esate?

„E-rinka“ papildoma veikla – produktas. Ateityje projektą planuojame vystyti, kaip atskirą kompaniją. Pagrindinė INTERNET IDEAS veikla Lietuvoje yra konsultacijos - tinklapių optimizavimo paieškos sistemoms (SEO) ir interneto rinkų tyrimų klausimai. Taip pat INTERNET IDEAS yra viena iš „WEB Akademijos Klubas“ - interneto profesionalų ir mėgėjų klubo įkūrėjų. 2009 m. kartu su INFOBALT asociacija suorganizavome didžiausią webinarą (seminarą transliuojamą internetu) Lietuvoje (http://tv.infobalt.lt). Esame interneto projektų vystymo specialistai, šiuo metu daugiausiai dirbame SEO srityje.

6. Su kokiais didžiausiais iššūkiais susidūrėte iki projekto starto?

Projekto starto metu – didžiausias iššūkis buvo – ar būsime pajėgūs surinkti užsibrėžta duomenų kiekį, tuo metu apie jokią programinę sistemą net nebuvo galvojama, ir kaip sugebėsime tokį milžinišką informacijos kiekį suvaldyti. Mums tai pavyko ir net viršijome savo užsibrėžtus tikslus.

7. Kokią pasirinkote projekto įvedimo į rinką strategiją? Kodėl? Kiek truko pasiruošiamieji darbai?

Strategija paprasta – pradžioje problema, vėliau sprendimas. Pirmoji projekto stadija prasidėjo nuo interneto svetainės www.arverta.lt atidarymo, kurioje buvo klausiama lankytojų „Ar verta kurti verslą internete“ ir su kokiomis problemomis tenka susidurti, kaip mąsto nepatyręs interneto verslo kūrėjas. Pasiruošiamieji darbai truko daugiau nei 3 mėnesius. Iki starto Facebook portalo grupėje „Ar verta“ turėjome daugiau nei 1000 bendraminčių.

8. Kaip sekėsi projekto įvedimas į rinką - startas?

Iš tikrųjų labai puikiai. Partnerių dėka pasiekėme labai tikslinį lankytojų srautą. Tikėjomės nedidelio skaičiaus registracijų, nes tai nišinis produktas, skirtas dirbantiems internetiniame versle ir planuojantiems verslą internete. Rezultatai viršijo lūkesčius. Per pirmą savaitę turėjome daugiau nei 800 užsiregistravusių interesantų.

9. Kokias, Jūsų nuomone, didžiausias klaidas padarėte startuodami? Su kokiais sunkumais susiduriate dabar?

Viena iš klaidų – startavome per vėlai. Pirma starto data buvo planuota balandžio mėnesio viduryje, tačiau startavome vasaros pradžioje. Šiuo metu didžiausias sunkumas su interneto rinkos tyrimų nauda nesusidūrusiems žmonėms parodyti šio produkto vertę. Tai naujas produktas, reikalaujantis didesnio vartotojų suvokimo ir patirties internete. Išvada - poreikis yra, bet potencialūs vartotojai dar apie tai nežino, o jeigu ir žino nesuvokia kur ieškoti sprendimo. Manau, kad keletas sistemos patobilinimų, sėkmės istorijos ir atitinkama viešųjų ryšių strategija turėtų išspręsti šią problemą.

10. Iš ko gyvena projektas? Koks verslo modelis?

Projekto pirma stadija buvo vystoma iš įmonės ir pirmųjų partnerių lėšų. Produktas skirtas verslo segmentui, tiksliau internetinio verslo savininkams ir planuojantiems verslą internete.

11. Kokie projekto plėtros planai? 1 metų? 3 metų?

Yra suplanuotos keturios projekto plėtros stadijos. Šiuo metu projekto vystymui ieškomi finansiniai partneriai, planuojami antro etapo darbai. Deja, prisidengdamas komercine paslaptimi, daugiau informacijos šiuo metu atskleisti negaliu.

12. Pabaigai norėčiau viešai padėkoti visiems prisidėjusiems prie projekto „E-rinka“sukūrimo. Be Jūsų nuoširdaus darbo tai nebūtų įvykę.


Raktažodžiai: , , , , , , , , ,

Komentarai (26) temai “Interviu su e-rinka.lt kūrėju”

  1. Zoro sako:

    Labai labai reikalingas dalykas, bet… Ką ir kaip jūs konkrečiai darote? Duokite nors vieno atlikto rinkos tyrimo pavyzdį. Pagaliau, kiek tai kainuoja?

    Ar visa tai sužinosiu tik užsisakęs paslaugą ir sumokėjęs pinigus?

    Nes dabar tik kyla klausimas: Ar verta prasidėti su tuo arverta.lt?

  2. Buratinas sako:

    Interviu grazus, bet jau pats e-rinkos puslapis tai kazkoks marketingis kosmaras (dizainas patiko, bet daugiau - taip ir nesupratau apie ka si svetaine). Rasti kokios nors info jame apie paslaugas neimanoma. Kaip ir interviu - is pirmo zvilgsnio tai, kas daroma idomu, bet atsakymu i konkrecius klausimus - kas konkreciai daroma ir kiek tai kainuoja nera. Nesuprantu, kad slepti kainas, jei paslaugos unikalios ir konkurencijos nera. Abstrakcios frazes siais laikais tinka ES paramai melzti, bet ne uzsakymus is pinigus skaiciuojanciu imoniu rinkti.

  3. Martynas sako:

    Atsakymai į abiejų komentatorių klausimus yra užsakymo puslapyje, kuris prieinamas visiems paspaudus mygtuką “Užsakyti”, tiesioginė nuoroda yra ši - http://order.e-rinka.lt/

    Taip pat yra pateikta demonstracinė sistemos versija http://demo.e-rinka.lt

  4. Zoro sako:

    Objektyvumo dėlei reikia pripažinti, kad kainos vis gi yra nurodytos jų svetainėje: 1000-1200 lt (žiūrėti 3 klipą). Visai atsitiktinai radau, nors tikrai neturiu laiko ir nežiūrėjau visų klipų.

    Jeigu siūlote tik tai kas nupasakota klipe, tai tiek mokėti vargu ar verta. Įmonėms labiau aktualu pačioms užduoti itin specifinius klausimus rinkos tyrimų bendrovėms ištirti, o ne žiūrėti kažkokius fiksuotus standartinius pjūvius.

  5. Vytas sako:

    Nuspaudus mygtuką užsakyti, pateksite į puslapį http://order.e-rinka.lt/ Ten pateiktos produkto kainos, rinkų sąrašas bei demo versija.

  6. Laurynas sako:

    http://order.e-rinka.lt/ Paskaitykit, čia viskas padaryta ką galite gauti, yra demo versija ir pan.

  7. Buratinas sako:

    Na jo. Paslepti kainas ir paslaugu aprasyma po mygtuku “Uzsakyti” unikali ideja. Martynai, jei ne paslaptis, kiek procentu is paieskos sistemu ar reklamos atejusiu zmoniu nusikasa iki sio mygtuko? Gal ir esu nesusipratelis, bet tikrai neatejo i galva, kad ten gali buti kazkas naudingo, jei nesirengiu cia ir dabar pradeti naudotis Jusu paslaugomis, apie kurias is pacios svetaines, ne interviu, nelabai susigaudziau.

    Video aisku grazu, taciau tai labiau panasu i savireklama, nei i konkrecios info pateikima. Paprasciausiai neturiu laiko perziurineti 5-6 klipu, kas uztruktu gal valanda, vien tam, kad nuspresciau, ar man pasiulymas idomus ir ar verta toliau juo dometis. Kodel negalima pradzioj visko sudelioti aiskiai ir suprantamai, normaliu senamadasku tekstu? Sudomins, galbut ir koki video paziuresiu, gal ir ne.

    Cia ne priekaistai, gal jau esu atsilikes nuo marketinginiu tendenciju. Tiesiog meginu spresti kaip klientas.

  8. Zoro sako:

    Pasirodo, kainos yra visiems prieinamos - nuo 100 lt.

    Iš pradžių pamaniau, kad jūs atliekate interneto rinkos tyrimus plačiaja prasme. Čia daugiau svetainė skirta SEO.

  9. Martynas sako:

    puciat migla, sharlatanai, ne ka prasciau nei tuose jusu filmukuose, kur klientai bando pelna nustatyt is kavos tirsciu.

    internete apstu tokiu niekalu - puciam smegenis, silpnavali itraukiam ir tada pirk knyga / subscriptiona ir gausi auksines mintis kurios tau pades tapti melejonieriumi ir respektabiliu biznismenu.

    jeigu zinote atsakymus, kodel jais pasiremdami nesukuriat melejoninio biznio patys, o parduodat tuos atsakymus kitiems? as tai zinau ka jus atrasytumet :), bet as zinau ir kaip yra is tiesu - jie neveikia, yra protknisyste kaip ir didele dalis “konsultaciju” biznio.

  10. Edas sako:

    Na, pabūsiu tas silpnavalis, užsisakęs šias paslaugas. Pažiūrėsiu, ar liksiu nustebintas, ar teks grįžti prie kavos tirščių.

  11. Martynas sako:

    as irgi nusipirksiu, be to, kad loju ir nekandu, dar ir nusiperku galutinai isitikinti ar teisus ar ne. kai pirma karta busiu neteisus ir liksiu nustebintas smarkiai klydes, pakeisiu savo poziuri ir vel pamatysiu skraidancius drugelius ir besisypsancius kurmius

  12. Ronaldas sako:

    Martynai, ir tu norėtum užsiimti tuo niekingu, bet pelningu konsultacijų bizniu, bet niekas tavęs neklauso, nes per daug ir per garsiai purkštauji. Atsipalaiduok žmogau.

    O šitas projektas man asmeniškai tai beprasmis. Čia tas pats, kas duotum meškerę nei karto nežvejojusiam žmogui ir lieptum žilką, kablį ir slieką užsimauti pačiam. Absurdas.

  13. Martynas sako:

    Ronaldai, juk tu pasakei ta pati ka ir as tik kitais zodziais. Bet gerai, nes taves juk klauso :)

  14. Edas sako:

    reziume - nieko ypatingo. Jeigu tai visiškai tau nauja rinka, tada pataupant laika galima pasižiūrinėt. Kitu atveju, mano nuomone, visa pateikiama informacija jau būna žinoma.

  15. Buratinas sako:

    Na va, savireklamos pabaiga. Galima eiti ziureti futbolo.

  16. Martynas Jokubauskas sako:

    Buratinui (gaila, kad šiai laikais tikrą vardą vis dar bijo naudoti) :
    Tikrai neatlikome usability testo, kuris artimiausiu metu planuojamas. Buvo testuojamas tam tikras reklamos modelis, kuris, kaip Lietuvai - pasiteisino.
    Dėl informacijos pateikimo tekstiniame pavidale, ateityje tikrai pakeisime.

  17. Martynas sako:

    jus nenusipelnet tiek dar, kad zmogus noretu rasyt pilna varda diskutuodamas apie sita sharlatanizma, ar cia tipo “namiokas”, kad uz bazara turesi veliau atsakyt? kas bus, kruvele perkarusiu programeriu ir marketologu su shalikais ant kaklo susoks i autobusiuka ir leks aiskintis? :)))))

  18. Satrebla sako:

    Chebra… Nu rimtai… Jūs su šituo produktu orientuojatės į žmones, kurie nėra ekomercijos asai ar inteneto harduser’iai. Vat paspaudė žmogus banerį verslo žiniose… ir ką?
    1. trim-keturiais žodžiais aiškai nusakytos naudos nėra.
    2. 12 (!!!) min monologas… nu baikit juokus…
    3. kainos ir didelio raudono mygtuko “PIRKTI” nėra.
    4. didelio raudono telefono numerio, kuriuo galėtum paskambinti pasikonsultuoti - taip pat nėra.
    Norėjosi kaip geriau, o gavosi kaip visad.
    Susinervinau net.

  19. Madhouse sako:

    Ziuriu situacija Lietuvos IT nesikeicia..visi ekspertu ekspertai vienas uz kita gudresni ir ismintingesni..tik vat kazkokiu stebetinu ir pagirtinu projektu vis dar nera..tad gal nustokit kaip 15m vaikigaliai blevyzgoti ir pasistengit ka nors naudingo is tiesu sukurti..o ne as galeciau jei noreciau ir tt..sudmalyste..

  20. Rokas sako:

    Ar aš gerai suprantu, kad tai tiesiog išparsinta google keywords tool informacija. Apkraunama paildomais parnterių priedais, tokiais kaip pvz. nemokamas kuponas pradėti adwords, ar seniai įrašytos konferencijos, kurių dalisi info galimai pasenusi?
    Dar pralinksmino:
    Laurynas Pocius (www.kambariu-nuoma.lt)
    Ar tipo mes nežinom kas šitas žmogus? Kad jam reikia apsimetinėt neva klientu?

    Pagal mane Martynas Jakubauskas šiuo metu prikūręs n+1 projektų apie tą patį SEO, tad kyla klausimas, ką jis daugiau veikia, daro tiesioginį darbą ar pučia kokį tai burbulą.

  21. siaip sako:

    pilstymas is tuscio i kiaura vaiku lygio marketingistams.
    99% e-rinkos susirinkti pats gali, atsisedes prie googlo irankiu.
    dar vienas jakubausko ir sadausko projektas

  22. Jonas sako:

    Galima ir pačiam, bet kiekvienas laikas turi savo kaina.

  23. Arturas sako:

    is pradziu nuskambejo labai idomiai, bet galiausiai likau nusivyles. Tiesiog paprastas analytico duomenu interpretavimas. Nesu tikras, ar realiai yra is to tiek naudos, kiek sudaro interviu ispudis… Man susidaro ispudis, kad su siuo produktu siekiama susikurti interneto spec’ u ivaizdi, o pats darbas bus adword pirkimas.
    anyway, malaciai, kad kazka bando daryti.

  24. Madhouse sako:

    to “siaip”: va va..taiklus pastebejimas apie Lietuvos IT marketingistu tandema:))

  25. vardo nesakysiu :) sako:

    Saunu, jog tie zmones turi tiek entuziazmo.
    Taciau produktas tikrai silpnai padarytas.

  26. T. sako:

    Nu nepykit, bet ….:) rinka Lietuvoj per maža, kad būtų galima kažką rimtai čia daryti…. Grybas…:)

Palikite komentarą :)