Gemius reitingai kitu kampu
2008-11-24
Po šeštadieninio mano įrašo apie Gemius Audience paskelbtus spalio mėnesio portalų reitingus, užvirė diskusijos apie kelis jame esančius portalus ir kiek jų augimas ilgalaikis, o kiek paveiktas investicijų į reklamą. Todėl, remdamasi Gemius taip pat skelbiamais puslapių atvertimų duomenimis, lentelę papildžiau.

Puslapių atvertimų, tenkančių vienam realiam vartotojui, skaičius, iš dalies parodo to portalo vartotojų lojalumą ir leidžia daryti išvadas apie portale praleidžiamo laiko kiekį. Pvz. pažvelgus į one.lt vartotojų atvertimus, tampa aišku, kodėl taip greitai sudega pas juos perkama reklama, jei mokama už parodymus. Tai būdinga daugumai socialinių ryšių ir pažinčių svetainių.
Kalbant apie naujienų portalų lankytojų lojalumą, žinoma, čia pirmauja Delfi.lt. Tačiau nors antrą bei trečią vietas tarp naujienų portalų dalinasi LRytas.lt ir Alfa.lt, o jų realių vartotojų skaičius skiriasi tik apie šeštadaliu, iki LRytas.lt puslapių atvertimų skaičiaus rodiklio Alfai dar toli toli. Visgi stiprus spausdinamo laikraščio prekinis ženklas čia yra padaręs savo. Kita vertus, komentaruose išsakyta kritika Alfai, jog lankomumas “nekokybiškas” ir vartotojai atvesti daugiausiai reklamos dėka, nėra visiškai teisinga, nes jų gerokai išaugęs ne tik realių vartotojų skaičius, bet ir portale praleidžiamo laiko trukmė. Vadinasi, Alfa irgi pamažu atranda vis daugiau grįžtančių lankytojų.
Tuo tapu Diena.lt išaugęs realių vartotojų skaičius daugiau yra reklamos rezultatas, nes augant vartotojams kritę puslapių atvertimai, kas leidžia daryti išvadą, jog buvo atvesta nemaža dalis atsitiktinių vartotojų. O taip dažniausiai nutinka atliekant aktyvius rinkodaros veiksmus. Atitinkamai, į 26 vietą šovusio 15min.lt, realių vartotojų skaičiui irgi didelę įtaką turėjo daryti reklama, nes lankytojų lojalumas nėra didelis. Kaip ir santykinai aukštai reitinge esančių VTV.lt ir VE.lt - jų lankytojų lojalumas itin mažas. Kiek susidūriau, šie du portalai itin gerai optimizuoti paieškos sistemoms ir skelbia daug kitų portalų turinio, tad labai didelę lankytojų dalį jie turėtų gauti iš paieškos sistemų.
O vz.lt nors realių lankytojų skaičiumi ir truputį krito, bet portale praleidžiamu laiku išaugo labai smarkiai. Taigi krizė domėjimąsi ekonominėmis naujienomis labai skatina, tokia tendencija turėtų išlikti ir toliau. Sumažėjusį Aruodas.lt atvertimų skaičius irgi galime priskirti krizės poveikiui.
Na, o smalsiems pateikiu 2008 spalio palyginimo su 2007 spaliu kompiliaciją.

Nors daugumos interneto senbuvių realus varototojų skaičius kilo, dėl vartotojų laiko konkuruoti darosi vis sudėtingiau, nes ir patys vartotojai turbūt apsiprato, jog nepakeičiamų portalų nėra.
Blogo prenumerata

2008-11-24 13:57
Na nors kazkas pradeda arteti prie tiesos :)
2008-11-24 15:30
Patikslinsiu kad Diena.lt irgi daugiau su google susidraugavo, negu kad didino rinkodaros biudzetus :)
2008-11-24 21:14
Klausimas Adrijui:
Pataisykit, jei suklysiu, bet ar gemius tik ne anuliuoja google.lt rezultatų?
2008-11-24 23:32
Re: Agnė
Ne, iš mano patirties
2008-11-24 23:36
Agnei, tikrai ne.
2008-11-24 23:51
Gerbiama, Agne, kaip “Verslo žinių” Media rubrikos redaktorė, užduodama tokį klausimą, savo kompetencija tikrai nesužibėjote. Kokiu pagrindu tokie vartotojai potencialiai galėtų būti anuliuojami? Jei žiūrėsime primityviai, paieškos sistema (pvz. google.lt) yra didelis nuorodų katalogas. Jei paspaudęs ant reklaminio banerio vartotojas Gemius užskaitomas, kodėl google nuoroda galėtų būti išimtis? Žmogus ją rado tikslingai ieškodamas, čia ne kažkoks spamas ar juodosios technologijos.
Oj, Agne… mokytis jums ir mokytis. Bent jau mane prajuokinote ;)
2008-11-25 09:53
Teisingai, gemius neskaičiuoja delfi.lt paieškos.
Tomai, kas čia per asmeniškumai? Jūs ties savo vardu, siūlau, pridėkite nuorodą į save, o ne į kitus žmones.
Tada žinosim, kas čia toks protingas :)
Sėkmės
2008-11-25 11:45
Agne, jokių asmeniškumų. Tik dar kartą mane sužavėjote.
Gemius neskaičiuoja ne lankytojų, atėjusių į kurį nors portalą per Delfi paiešką, bet nebeužskaito Delfiui lankytojų, atėjusių į Delfi peieškoje cashintą kitos svetainės turinį. Pvz.
http://search.delfi.lt/cache?id=2003B70372E3D1FD
2008-11-25 12:01
Super Agne!!! :)))) Senokai taip besijuokiau komentarus skaitydamas. Aciu!
2008-11-25 12:02
Tomai,
taip. Ir? :)
2008-11-25 13:21
Beje, Tomai, keista, kad nustebinau dėl pasakymo apie delfi.lt, nes manau, kad pasakiau teisingai.
Negi Google pakeitus indeksavimo metodologiją (dėl kurio search.delfi.lt neteko didžiosios dalies lankytojų srautų, tai nuskambėjo ir spaudoje, kiek pamenu), “Gemius’o” nepaprašyta pašalinti subdomeną search.delfi.lt iš domeno delfi.lt lankytojų skaitliuko ?
Dabar nebėra skaičiuojami net tie, kurie tikrai naudojosi delfi paieška, taipogi nebeskaičiuojami ir tie, kurie atėjo į paieškos rezultatus per kitas paieškos sistemas (pvz.,yahoo).
2008-11-25 13:43
Ir pagaliau uždarant diskusiją (bent jau tikiuosi iš mano pusės) - aš kalbėjau apie “delfi” lankytojų kiekį, o ne kitų portalų, i kuriuos lankytojai nukreipiami is “delfi” paieškos rezultatų puslapių, lankomumo matavimą.
Iki
2008-11-25 13:45
Nesu tikras, ką tikrai turėjai galvoje rašydama apie delfi paiešką. Kadangi prieš tai rašei apie tai, jog gemius anuliuja google.lt rezultatus, dariau prielaidą, kad kaip analogišką pavyzdį pateiki search.delfi.lt rezultatų anuliavimą. Perskaitęs dar kartą, suvokiau, galbūt suklydęs ir atsakymu “Teisingai, gemius neskaičiuoja delfi.lt paieškos.” tu tikriausiai pripažįsti klausime Adrijui išsakytą klaidingą prielaidą, nes netyčia sumaišei didžiausią paieškos sistemą google.lt su minimalią rinkos dalį turinčia Delfi paieška… Jei taip, atsiimu paskutinę kritiką.
2008-11-25 13:47
Gerai, diskusija uždaroma.
2008-11-25 23:23
Iš ko sprendi, kad VTV.lt ir VE.lt yra gerai optimizuoti paieškos sistemoms, nes (bent jau aš) didelių skirtumų nuo kitų portalų nematau
2008-11-27 13:23
Idomus duomenys, ne taip seniai as juos pats vidurkinau, tikrinau kiek vienam realiam vartotojui tenka atvertimu, nes planuoju reklamine kampanija su ribotu biudzetu, tai man labai svarbu kuo efektyviau isnaudoti pinigelius, ir tokios svetaines kaip one.lt, delfi.lt ir panasios, yra visiskai netinkancios nes vieno atsivesto lankytojo kaina yra visiskai kosmines, o ar pats lankytojas bus kokybiskesnis, jei taip galima pasakyti, cia dar didelis klausimas.
Truputis matematikos:
Formatas/aplinka - 750×100(ar analogiskas)/titulinis. Be akciju, nuolaidu ir panasiai, parinkta daug maz atsitiktinai.
1. delfi.lt - 25Lt/1000 parodymu
2. lrytas.lt - 25Lt/1000 parodymu
3. aruodas.lt - 20lt/1000 parodymu
4. 15min.lt - 13Lt/1000 parodymu
5. alfa.lt - 11Lt/1000 parodymu
6. balsas.lt - 11Lt/1000 parodymu
7. one.lt - 6Lt/1000 parodymu
8. klase.lt - 6Lt/1000 parodymu
Vieno realaus vartotojo pasiekimas (ne clickas)
one.lt - 5Lt (atrodos kosminis skaicius)???
delfi.lt - 2.3Lt
lrytas.lt - 1.5Lt
aruodas.lt - 0.5Lt
klase.lt - 0.17Lt
alfa.lt - 0.11Lt
15min.lt - 0.10Lt
balsas.lt - 0.08Lt
Jei kalbetume apie paspaudimus, tai grubiai reiktu padauginti maziausiai is 10-20, kad suzinotume vieno realaus atsivesto is siu svetainiu lankytojo kaina:)
Aisku dauk visokiu niuansu cia dar reiktu itraukti, kad vaidas butu pilnesnis. O gal siaip neteisingai skaiciuoju, marketingistai te paraso:)
2008-11-27 13:32
aisku butu labai idomu gauti tokia statistika, kuri dalis menesio realiu lankytoju ateina per diena (vidutiniskai), tokiu atveju mano tie kuklus paskaiciavimai, tam tikromis aplinkybemis, galetu apsiversti:)
2008-11-29 11:35
Ponaiti Mindaugai,
drįsčiau suabejoti Tamstos skaičiavimais..
Visų pirma iš kur tokia one.lt parodymų už 1000 kaina??
Berods dažniausiai ta kaina tesiekia 0,60 Lt už 1000 parodymų.
Apskritai 5 Lt už vieną unikalų manai realu??
Mano paskaičiavimais (rėmiausi alexa.com duomenimis), ta kaina galėtų būti apie 4 Lt už 1000 unikalių, lrytas.lt - 13 Lt, delfi - 10 Lt už 1000 unikalių.
Prasilenkei su paskaičiavimais kaip reikiant..
Nebent skirtingai suprantame “realaus vartotojo pasiekiamumo” prasmę.
Daugiau apie mano skaičiavmų principus rasi čia -
http://www.mediamart.lt/reklamosdid%C5%BEiausiuoselietuvostinklalapiu
2008-12-1 19:09
Mindei. Visu pirma matau kad ne no to skaiciuoji. tau ko reikia lankytojo ar parodymo? Kokybisko lankytojo ar bilenkokio srauto? Kai atsakysi i siuos kalusimus tai tikrai netaikysi paprasciausio CPMo tokiems tikslams. Seip jei tu nori daryti kazkoki nesveika GRP (kad sitas terminas amziams isnyktu su visom atgyvenom tv metrinem) tai be didelio biudzeto pamirshk, todel nematau tau tikslo skaiciuoti kiek kainuoja unikalus. o isviso jei reikia partizaninio sprendimo galvok apie CPC,PPC kanalus. o seip turint gera kampeina galima suktis kad ir delfije su nedideliu biudzetu, tik dar karta be aiskaus tikslo gausis shpyga, nenorek nushaut 30 zuikiu vienu pirstelejimu.
2008-12-20 17:31
[...] lankomiausius Lietuvos puslapius bei pasistengiau, kad juose neliktų pačios įkyriausios [...]