Alfa.lt - naujienos akimirksniu
2008-11-12
Pastarosiomis dienomis miestą nusėjo Alfa.lt reklamos kampanija - naujienos akimirksniu. Pavyzdžiui, vakar vakare buvo matoma tokia naujiena:

Idėja yra įdomi, tik neaišku, kiek stendas matosi iš tolo. Teksto dydis ganėtinai mažas. Logotipas praktiškai paslėptas :) Pažvelgus iš arčiau matoma, kad “naujienos akimirksniu” yra klijuojamos viena ant kitos:

Internetiniai projektai ne dažnai išeina reklamuotis lauko stenduose. Vieno tokio kaina 1400 Lt + PVM Vilniuje (+ 3 plakatų vienam stendui gamybos kaina). Kituose miestuose, kiek pigiau, tačiau norint turėti kad ir minimalią kampaniją prireiks bent keliasdešims tūkst. litų.
Raktažodžiai: Alfa.lt, naujienos akimirksniu, outdoor
Blogo prenumerata

2008-11-12 07:50
Vakar dar prie keletos sankryžų Vilniuje matėsi mergaitės su didelėmis teksto juostomis. Nepamenu kas ten tiksliai užrašyta, bet alfos logotipas matėsi. Tad ne vien stenduose panašią kampaniją paleido
2008-11-12 07:50
“Vienas dydis tinka visiems” - arba netokia efektyvi rinkodara, kaip noretu, pritariu Povilo pastabom.
2008-11-12 08:08
Ši reklamos kampanija šiek tiek primena pop. filmą apie superagentą Bondą :) Taigi, kaip ir pataikė koja kojon su naujojo Bondo filmo pradžia. Ir idėja tikrai gera, keisti tekstus, aktualius ir nuolat. Vienintelis minusas ir riebus, žiūrint iš žiūrovo pozicijos, labai prasta logotipo ir adreso pozicija. Ji žemai, menkai matosi ir lyg nereikšmingas parašiukas apačioje. Galbūt reikėjo labiau apgalvoti būtent antro pagal svarbumą ar pirmo pagal svarbumą momento užakcentavimą. Juodam fone baltas didelis blynas ir juodas šriftas - labai gerai. Mažas blankus “nevzračnas” parašiukas - int. adresas apačioje - blogai.
2008-11-12 09:16
Manau, prastoką logotipo ir adreso poziciją pilnai atperka visai šauniai pramąstyta idėja. Be to, visa tai nesunkiai galima koreguoti.
2008-11-12 09:28
Dėl nedidelio logotipo ir jo vietos, kaip tik matau didelį pliusą. Visų pirma susidomime esančiu tekstu, jį perskaitome. Po perskaitymo mums pasidaro įdomu kieno čia reklama ir tikrai nesunkiai randam alfos logotipą. O dėl Alfos reklamos išlaidų(investicijų), juk žinom, kad už jų stovi MG.
2008-11-12 09:40
Pastebejau, kad naujienas atnaujina gana operatyviai, o tai reiskia, kad tiek uz spausdinima tiek uz klijavima dar velnias zino kiek moket reikia. Gera ideja.
2008-11-12 10:19
mires reikalas. Niekaip neiziuresi to logotipo pravaziuodamas pro sali- ideja gal ir gera, bet ispildymas tragiskas.
Paskutiniai alfa zingsniai nelogiski- geriausi ir vos ne visi redakcijos zmones isbego, tada tikrai neblogai atnaujino saita ir paleidom reklama salia one’o ir per tv, ir outdoor’e. Turbut tai paskutinis alfa’i duotas sansas is MG, nes reklamos beveik neturi, tad daro juoda minusa.
O bns, elta naujienu greita idejima daro ir taip beveik visi:)
2008-11-12 12:44
Žinoma, naujienų tema pasirenkama visiškai paprastai:
KRIZĖ!!!!!!!
šiandien vėl žinutė, kad krizė niokoja Skandinavijos bankus (o tokios žinutės ne tik kad ryte nuotaikos nekelia, bet dar ir žalą daro bankų patikimumui, ypač esant dabartinei Parez’o situacijai).
Labiau nuvilia ne pats logo dydis (bent jau man jis visai sėkmingai pasimatė ir sukontrastavo su fonu), o žinučių bulvariškumas.
2008-11-12 15:39
O ne pigiau ir efektyviau būtų reklamą pirkti interneto svetainėse? Gan ne mažoje grupėje Lietuvoje gerai žinomų svetainių už tokias sumas jie galėtų save reklamuoti ištisus metus.
2008-11-12 17:05
Domantai, nesutinku su tavimi visiškai. Visų pirma bulvariškumo krizės temoje nė su žiburiu nerasi. Pagal visus žurnalistikos principus tai grynų gryniausia naujiena, kuri yra aktuali ir paliečia kiekviena žmogų. Sakydamas naujiena, turiu omenyje ne pačios krizės faktą, bet iš jos išsirutuliojančias naujienas: bankų griūtis, vertybinių popierių nuvertėjimas ir pan. Galbūt tavo “bulvariškumas” yra per didelis žinios periodiškumas?:) Alfa tokiais tekstai bando save pozicionuoti kaip rimtą naujienų portalą.
2008-11-12 18:44
Programuotojau, priklauso nuo to, kokie tikslai. Lauko stendais tikrai ne lankomuma padidinti siekiama :)
Beje, internete tikrai ne metus iseitu reklamuotis :)
PS kai rasiau, kad klijuojama viena ant kitos - nieko blogo neturejau omeny. Viskas tame yra ok.
2008-11-12 21:24
Povilai, klysti. Vienintelis tos reklamos tikslas padidinti svetainės lankomumą. Kitaip reklama neturi jokios prasmės.
Internete svetainė (ne paauglių) turinti 20000 unikalių lankytojų dieną už tokią sumą galėtų reklamuoti ištisus metus. Vienareikšmiškai, rezultatas būtų žymiai efektyvesnis.
2008-11-12 22:09
Gerai, pasakyk portala turinti 20 000 UV per diena, kuris sutiktu metus reklama rodyti uz 20 000 LTL? :)
2008-11-13 07:46
Visos svetainės, kurios naudoja Tradedoubler, TextAds reklamas negauna tiek pajamų, jeigu perskaičiuoti atitinkamam lankytojų skaičiui. Šiaip esu nustebęs, kad ne tik alfa.lt, bet net ir patyrę interneto rinkodarininkai tokių dalykų nežino ir prieš leisdami pinigus reklamai nepasivargina pasidomėti populiariausių top100 Lietuvos svetainių reklamų įkainiais bei efektyvumu
2008-11-13 07:52
Programuotojau, dabar supratau, ka turi omeny. Kampanijos uz paspaudimus. Pernelyg paprastai palyginai laikotarpi. Tai kad portalas turi 20 000 lankytoju per diena ir pigiau atiduoda reklama tekstineje nuorodoje nei Clear Channel savo stenduose yra labai nekorektiskas palyginimas.
2008-11-13 08:06
“Dėl nedidelio logotipo ir jo vietos, kaip tik matau didelį pliusą. Visų pirma susidomime esančiu tekstu, jį perskaitome. Po perskaitymo mums pasidaro įdomu kieno čia reklama ir tikrai nesunkiai randam alfos logotipą. O dėl Alfos reklamos išlaidų(investicijų), juk žinom, kad už jų stovi MG.”
Justai, visų pirma rekomenduoju pasidomėti, kas yra lauko reklama, jos efektyvumas ir efektyvumo pasiekimas. Jei rašyti paprastai ūkiškai, tai lauko reklamose yra pakankamai trumpas kontaktas, kurį einančiam, skubančiam, važiuojančiam pro šalį reikia atrasti. Per kuo trumpesnį laiką turi būti maximalus kontaktas. Koks procentas tavo manymu “pasigilins”, pabandys įskaityti, įžiūrėti blankias minimalias raideles tamsiam fone? Koks proc. turės tam laiko ir kiek gaus maximalų efektą? Tataigi. Dabar apstu pavyzdžių, kuomet lauko reklama lakoniška, subtili ir maximaliai efektinga. Gal tai bus mano subjektyvi nuomonė, bet socialinė reklama su vežimukais, Loreal kampanijos ir pan. reklamos, kur aiškus vaizdas arba gyvas giga dydžio produktas ir trumpas lakoniškas tekstas - puikus ir optimalus sprendimas. Žmogui turi būti padėta ant lėkštutės, o ne pateikta taip, kad jis turi dar skirti dėmesio paieškoms, šifravimams ir t.t. Taigi, logotipo poziciją, dydį ir ryškumą siūlyčiau keisti ir padėti ant lėkštutės, padaryti pakankamai matomą.
2008-11-13 09:17
Iš esmės sutinku, bet šiuo atveju tas konktaktas ir yra žinutė, kuri gerai matosi, o logotipas irgi nėra mažareikšmis tame makete. Gal tuomet siekiant maksimalaus efektyvumo per maksimaliai trumpą laiką užtenktų didelio alfa logotipo ir nedidelės žinutės :)
O dėl socialinės reklamos su vėžimėliais ir pan. pagrindinis tekstas “Nes tėtis vairavo truputį išgėręs” yra net mažesnis už alfos, o jį prilyginai geram konktakto ir efektyvumo pavyzdžiui.
2008-11-13 09:22
Povilai, turėjau omenyje ne mažytę tekstinę nuorodą, o didelio formato reklamą puslapio viršuje su neribotu paspaudimų skaičiumi (vietos išsipirkimas metams). Svetaines, kurios naudoja Tradedoubler ir TextAds reklamas paminėjau kaip potencialius reklamos pardavėjus, kurie sutiktų pigiai (kartais net labai pigiai) parduoti savo reklaminį plotą, nes už Tradedoubler ir TextAds reklamas per metus jie gautų dar mažiau.
Bet kokiu atveju, net nebandyti padaryti analizės kas efektyviau yra neprofesionalu iš rinkodarininkų pusės (alfa.lt ir Jūsų asmeniškai taip pat, bet neįsižeiskite).
2008-11-13 09:28
Programuotojau, jie jau reklamavosi internete ir ne vienerius metus, todėl matyt pasirinko kitą auditoriją ir kitokį formatą.
Justai, šiuo atveju pagr. momentas tas, kiek žmogus pamato per minimalų laikotarpį. Net jei alfos teksto šriftas didesnis, jo ten būna/pasitaiko ganėtinai daug, kas taip pat yra šioks toks minusas. Dėl vežimukų - tai tęstinė kampanija skirtingose medijose, todėl jų efektyvumo kriterijai yra kitokie, nei taikoma skirtingoms kampanijoms.
2008-11-13 09:39
Lina, suprantu, kad jie padarė eksperimentą, pasirinkdami kitą reklamos formą. Mano teiginys yra, kad neišnaudojus visų reklamos galimybių internete, portalą imti reklamuoti per televizijos, lauko reklamą yra neprotinga, nes mažai efektyvu. O alfa.lt dar toli gražu neišnaudojo visų reklamos galimybių internete.
2008-11-13 15:49
Perskaiciau visus komentarus ir noriu replikuot Programuotojui. Siaip jei tu labai daug zinai apie interneta, tai taip pat turetum zinoti, kad sios medijos vartotoju amziaus grupes kreive ties 30 metu drastiskai krenta zemyn. Tai jei Alfa save pozicionuoja kaip rimta naujienu portala, tai reikiamos auditorijos elementariai internete beveik nera. :) tai viena. o kita, tam kad kritikuot ir daryt isvadas visu pirma reiktu zinot issikeltos kampanijos tikslus :)
2008-11-13 18:37
Programuotojau, kad butu paprasciau, gal gali pasakyti tikslu portalo Lietuvoje adresa, kuris turetu ne maziau nei 20 000 UV per diena ir kuriame galima butu nusipirkti reklamos virsutiniame bloke (turbut omeny turi 750×100) per menesi mokant 1666.66 Lt (20k/12) be rotacijos. Vieta su rotacija nesiskaiciuoja, nes kaip minejai “didelio formato reklamą puslapio viršuje su neribotu paspaudimų skaičiumi (vietos išsipirkimas metams).”. Kita vertus, tai reikstu, kad ne visi 20k turi OTS galimybe. Nereikia tu abstrakciju, tiesiog tikra viena pavyzdi :)
2008-11-13 18:40
O del analizes, tai jos siuo atveju ir nereikia. Visiems aisku, kad siekiant padidinti lankomumo rodikli reikia deti reklama ne lauko stenduose, o internete. Tik kaip ir minejau, alfa.lt ne lankomuma sia kampanija padidinti tuo siekia. Nes tai, kaip ir tu sakai, siekiant sio tikslo tikrai neefektyvu.
2008-11-13 19:34
[...] Alfa.lt vykdo kampaniją “Naujienos akimirksiu”. Praeitą savaitę žavėjomės lauko stendais, kurie atnaujinami kelis kartus per dieną, vakar užmačiau ir dar vieną įdomų [...]
2008-11-14 08:06
Povilai, nagi nagi… kadangi pats siulai pereit is abstrakciju i faktus, gal pasiulytum konkretu viena tinklapi i kuri butu verta isidet reklama vartotoju srauto (virs 30 metu) generavimui?
o siaip dar klausimas, kaip manai, kam yra dedama reklama lauko stenduose?
2008-11-15 09:16
Kiekvienas media kanalas turi savu pranasumu. Lauko stenduose tikslus geografinis targetinimas. Galima ideti, pavyzdziui, tik i Vilniu. Tuo tarpu Lietuviskam internete toks reklamos targetinimas dar neispletotas.
Tai yra ivaizdine alfa.lt kampanija. Tokiais atvejais lankomumas neskaiciuojas. Jei reiktu tik lankomuma pasikelti, tai si media visiskai neefektyvi.
O del auditorijos virs 30 m. Idomus pastebejimas, ruteli :)
Sia savaite TNS Gallup isplatino naujausius savo www tyrimus:
>30 auditorija viso labo sudaro tik 40% :)
2008-11-15 21:45
aha. nedetalizuojant - dauguma siu zmoniu scrolina delfi.lt ir kitus panasius puslapius, kurie rankas isskete ir laukia savo konkurentu - alfos - reklamos. :)))
p.s. o cia kas % isreiksta?
2008-11-15 21:47
beje Povilai, o media kanalai minusu neturi?